Creation experience of a digital meta magazine by graduate students
Abstract
The paper describes the roadmap for the development and elaboration of a digital by students of the Graduate Program in History of Sciences and Techniques and Epistemology (HCTE), Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ). The actions were developed to provide an adequate environment for learning, working and simulation. Experiences related to the design and creation of electronic magazines in general and HCTE in particular, are herein explained. On-site and virtual workshops (in real time) involving Electronic Meta Academic Journals produced by the subject's teachers and interested students have been oriented and created. The whole process of interaction, production and maintenance of electronic meta academic journals is reported, from the receipt of the paper to its publication.
Downloads
References
BOMFÁ, C.R.Z.; CASTRO, J.E.E. Desenvolvimento de revistas científicas em mídia digital – o caso da Revista Produção Online. Ciência da Informação, Brasília, v. 33, n. 2, p. 39-48, maio/ago. 2004. Disponível em: http://www.scielo.br/pdf/ci/v33n2/a04v33n2.pdf. Acesso em: nov. 2019.
BORGES, J.A.S.; NAZARETH, E.P.; MORENO, E. L. Revistando: Disciplina Projeto, v. 1, n. 02 (2019). Disponível em: http://revistas.hcte.ufrj.br/index.php/revistando. Acesso em: nov. 2019.
FERREIRA, M.S. (2013). Linguagem e representação: considerações no universo da Ciência Informação. RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação, 11(3), 1-14. Disponível em: https://doi.org/10.20396/rdbci.v11i3.1627. Acesso em: nov. 2019.
PUBLIC KNOWLEDGE PROJECT. Open Journal Systems | Public Knowledge Project, 2019. Disponível em: https://pkp.sfu.ca/ojs/. Acesso em: 23 nov. 2019
Todos os artigos publicados na Revista Scientiarum Historia recebem a licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional (CC BY 4.0).
Todas as publicações subsequentes, completas ou parciais, deverão ser feitas com o reconhecimento, nas citações, da Revista Scientiarum Historia como a editora original do artigo.