Non-formal teaching spaces: reflections on the possibilities of approach transversal themes
Abstract
The school is considered an institution whose function is to develop the training of students, giving them access to the theoretical and practical knowledge established by the society of which they are a part. However, the educational process can go beyond the walls of the school and go beyond the classroom. Social relationships experienced by each do they acquire knowledge through their own experiences related to his career. Extra-class activities are important in the educational process and can occur in different spaces present in the community, where students can have a more contextualized education that includes transversal themes. In this work, an invitation is made to reflection on non-formal learning spaces linked a transversal theme environmental for Science teaching.
Downloads
References
FREIRE, P. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. 31. Ed. São Paulo: Paz e Terra, 2005.
GOHN, M. G. M.Educação não formal e cultura política: impactos sobre o associativo do terceiro setor. 2ª ed. São Paulo: Cortez, 2011.
GOHN, M. G. M.A educação não-formal e a relação escola-comunidade.EccoS Revista Científica, v. 6, n. 2, p. 39-65, 2004.
LDB – Leis de Diretrizes e Bases. Lei nº 9.394. 1996.Disponível em:
MARANDINO, Martha. Faz sentido ainda propor a separação entre os termos educação formal, não formal e informal? Ciênc. educ. (Bauru), Bauru, v. 23, n. 4, p. 811-816, Dec. 2017. Disponível em:
SMITH, M. K. What is non-formal education?1996. Disponível em: https://infed.org/mobi/what-is-non-formal-education/. Acesso em 28 Set. 2018.
VYGOTSKY, L. A formação social da mente. São Paulo: Martins Fontes, 1987.
Todos os artigos publicados na Revista Scientiarum Historia recebem a licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional (CC BY 4.0).
Todas as publicações subsequentes, completas ou parciais, deverão ser feitas com o reconhecimento, nas citações, da Revista Scientiarum Historia como a editora original do artigo.